betala för att tävla… Ok eller inte?

Imponerande artister var det som uppträdde och tävlade i Torslanda i söndags då Marie Jakobsson, Ljuvatoner, anordnade talangtävlingen Star Ljuvatoner. 38 tävlanden totalt. Melanie som nu tillhör den ”äldre” ålderskategorin tävlade först på eftermiddagen så vi såg/hörde aldrig de i den yngre gruppen. Men vi förstod all det var väldigt hög klass i den. Likaså var det i den äldre gruppen och det var många som imponerade. Det är alltid kul att se nya talanger samt att se de andra hur de utvecklas gång för gång. Jag är lite emot det här med tävlingar som kostar pengar. Kanske är det för att vi är bortskämda med att det inte brukar kosta något. I de flesta andra intressen så är det självklart att det kostar att anmäla sig till en tävling, men just talangtävlingar brukar faktiskt ”kosta gratis” 🙂 Arrangörerna får oftast betalt genom att sälja in sitt arrangemang hos t.ex. ett köpcenter etc. Men det finns dem som både får betalt från t.ex. köpcentret OCH tar betalt från deltagarna…. Ok eller inte.. det får var och en tycka vad de vill om.. själv tycker jag inte att det är ok. Snålhet? absolut inte…  Det handlar inte alls om det. Dock så är det vad jag vet ganska få som gör på detta sättet och de större seriösa arrangörerna gör det inte. 

. MEN!!!!! Det finns ett STORT men! Jag betalar gärna och villigt då pengarna går till välgörande ändamål! Som t.ex söndagens tävling. 250 kr som oavkortat gick till Ung Cancer. Ett fantastiskt fint initiativ som jag och många med mig gärna stöttar. Ett par sådana här tävlingar har vi varit på, där pengarna gått bl.a till Rosa Bandet (Rosa Chansen, arr. Lingman & Co), Min Stora Dag (Min Stora Dag Stjärnan, arr. eldsjälen Jennifer Johansson, som startade det som ett projektarbete i skolan, om jag inte minns fel) och Ung Cancer (Star Ljuvatoner, arr. Marie Jakobsson Ljuvatoner). Att få njuta av talangfulla artister samtidigt som man kan stödja andra känns väldigt bra. 

På köpet får man ju dessutom träffa alla goa vänner man har lärt känna genom dessa tävlingar. Många hade åkt långt, Skåne, Stockholm men även Gävle var representerat =) Heja oss föräldrar som följer våra barns drömmar och kör land och rike runt! 🙂 

Till helgen åker ett helt gäng fullt av fantastiska artister upp till Vemdalen för att tävla i finalen av Schlagerstjärnan. Stort lycka till allesammans! Juryn där uppe kommer få ett tufft jobb att välja sin vinnare i det finalfältet 🙂 Jag hoppas att delar av #mammagruppen håller fanan högt för den andra delen av oss som inte finns på plats! Annika & Pernilla….. smuggelvin funkar bra där uppe, men se till att det innehåller % 😉

 

Ha en bra tisdagkväll 🙂

Håll gärna en tumme eller två för mig imorgon… 

Kram Alexandra

 

 

 

 

Lämna en kommentar